MENGENAI JKM
- Sejarah
- Visi, Misi & Objektif
- Strategi
- Logo Rasional
- Kod Etika
- Ikrar
- Bahagian - Bahagian
- Pengurusan Tertinggi
- Bahagian Pengurusan (P)
- Jabatan Pembangunan Orang Kurang Upaya (JPOKU)
- Bahagian Perancangan dan Pembangunan (PP)
- Bahagian Kawalan Standard (KS)
- Bahagian Kebajikan Produktif (KP)
- Bahagian Kanak - Kanak (KK)
- Bahagian Perundangan dan Penguatkuasaan (PU)
- Bahagian Komuniti (K)
- Bahagian Dasar dan Hubungan Antarabangsa (DHA)
- Bahagian Warga Emas (WE)
- Bahagian Perintah Khidmat Masyarakat (PKM)
- Bahagian Psikologi dan Kaunseling (PK)
- Bahagian Pengurusan Maklumat (PM)
- Pejabat dan Institusi JKM
- Ketua Pegawai Maklumat (CIO)
- Piawaian Kompetensi Kebangsaan Praktis Kerja Sosial
- Carta Organisasi
- Majlis Bersama Jabatan
- Dasar / Pelan Tindakan
- Perundangan
PIAWAIAN KOMPETENSI KEBANGSAAN PRAKTIS KERJA SOSIAL
Definisi Kerja SosialMesyuarat Agung Persekutuan Antarabangsa Pekerja Sosial (International Federation of Social Workers) pada Julai 2000 mendefinisikan kerja sosial sebagai satu profesion yang menggalakkan perubahan sosial, menyelesaikan masalah dalam konteks perhubungan serta memperkasa individu dalam mengecapi kesejahteraan hidup. Penggunaan teori-teori tingkah laku manusia dan sistem sosial membolehkan kerja sosial melaksanakan intervensi apabila manusia berinteraksi dengan persekitarannya. Prinsip hak asasi manusia dan keadilan sosial adalah asas kepada kerja sosial.
(IFSW, Ethics Statement, 2004, m.s.1)
Sila Klik untuk Muat turun (PIAWAIAN KOMPETENSI KEBANGSAAN PRAKTIS KERJA SOSIAL DI MALAYSIA)
Tarikh Kemaskini : 02/08/2016