Top banner 1

MENGENAI JKM

INFO BAHAGIAN

OBJEKTIF BAHAGIAN 
  • Mempertingkatkan Kecekapan Pengurusan ICT Bagi Menyokong Keperluan Strategik JKM Dan Membudayakan ICT Kepada Warganya
  • Memastikan Program ICT JKM Dilaksanakan Dengan Cekap Dan Berkesan Selaras Dengan Kehendak Stakeholders.
  • Menyediakan Sistem Penyampaian Perkhidmatan Kerajaan Kepada Orang Awam Melalui Portal JKM Secara Meluas.
  • Menyedia Dan Mengurus Kemudahan Infrastruktur Teknologi Maklumat Dan Komunikasi Yang Berkesan
 
SISTEM TERAS JABATAN
  • eBantuan - Pengurusan maklumat penerima bantuan JKM. 
  • SMOKU -  Pengurusan maklumat OKU dan perkhidmatan penyediaan Kad OKU. 
  • MyResearch - Pengurusan permohonan dan kelulusan pelajar dan ahli akademik bagi menjalankan kajian sosial di Institusi JKM. 
  • eZi2Care - Pengurusan pendaftaran Kursus Asuhan dan Didikan Awal Kanak-Kanak PERMATA (KAP) yang dilaksanakan oleh agensi yang diiktiraf oleh JKM.
  • Anak Pelihara - Pengurusan Permohonan Anak Pelihara.
  • InfoBanjir - Pengurusan Maklumat Mangsa dan Pusat Penempatan Banjir.
  • InfoJKM - Aplikasi mobile untuk mendapatkan maklumat mengenai Pusat Jagaan dan status Pertubuhan Sukarelawan Kebajikan (PSK)